Jaaroverzicht 2021: Van circulaire oplossingen voor overstromingsafval tot het groeiende gevaar van lithiumbranden

Wat vooral bijblijft van het jaar 2021 zijn in de eerste plaats de overstromingen die ons land in juli hebben getroffen. De 160.000 ton afval die in het Waalse Gewest werd geproduceerd, vormde een enorme uitdaging.
Denuo organiseerde verschillende infomomenten tussen haar leden en het Waals Gewest, alsook bezoeken ter plaatse om deze afvalcrisis te bezweren en te evolueren naar meer recyclage en meer circulaire economie.

Bovendien heeft Denuo in 2021 het probleem van de lithium-ionbranden aangepakt. Veel van onze leden worden getroffen door dergelijke branden als gevolg van batterijen die niet correct worden gesorteerd. Denuo heeft verschillende ontmoetingen georganiseerd met onder meer Bebat, Recupel en Fost Plus en is ook gestart met een brede sensibiliseringscampagne om het grote publiek te sensibiliseren, en ook de verschillende overheden in België.

Jaaroverzicht 2021: Marine blikt terug op de Waalse overstromingen en de problematiek met lithiumbatterijen
FacebookTwitterLinkedinShare

Bijlage
Een onbeperkt aantal bestanden kan naar dit veld worden geupload.
300 MB limiet.
Toegestane types: txt pdf doc docx xls xlsx ppt pptx ods odt png jpg jpeg gif zip.